پزشکان در حال جراحی با استفاده از شان های جراحی

انواع شان پرفوره

دندانت
7 مهر 1401 / 7 دقیقه مطالعه

انواع شان پرفوره

شان پرفوره یک وسیله استریل است که در اتاق عمل استفاده می‌شود، نوعی پارچه سوراخ‌دار که برای افزایش تمرکز حین جراحی مورد استفاده می‌گیرد. همچنین این محصول کار جراح را آسان می‌کند. در ادامه به معرفی انواع شان پرفوره خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد بررسی قیمت و خرید شان پروفوره دندانپزشکی را دارید می توانید هم اکنون از سایت دندانت اقدام به خرید کنید.

هر آنچه که باید درباره شان پرفوره بدانید؟

همانطور که می‌دانید ‌شان پرفوره ابزار استریل اتاق عمل هستند و انواع مختلفی دارند. جراحی نیاز به تمرکز بالایی دارد، بنابراین استفاده از‌شان پرفوره نه تنها برای بهبود تمرکز بیمار در حین جراحی، بلکه برای جلوگیری از پخش شدن خون در حین جراحی بسیار مهم است.

عکس از چندین جراح در اتاق عمل

استفاده از‌شان پرفوره استریل این مزیت را دارد که احتمال عفونت محل جراحی را کاهش می‌دهد و آلودگی اطراف زخم را به حداقل می‌رساند.‌شان پرفوره پارچه‌ای محکم و بادوام است که پس از شستشو رنگ خود را حفظ می‌کند و باعث کارایی بیشتر این وسیله می‌شود. نکته کلیدی در استفاده از‌شان پرفوره این است که اگر قسمتی از آن زیر لبه میز باشد همیشه آلوده به حساب می‌آید و اگر‌شان کثیف یا پاره شد دیگر استفاده نمی‌شود. شما میتوانید برای خرید دستگاه دندانپزشکی از سیات دندانت بازدید کنید.

انواع ‌شان جراحی

  • شان ساده که برای پوشاندن قسمتی از بدن بیمار استفاده می‌شود.
  • حوله جراحی که برای خشک کردن دست‌ها در حین اسکراپ استفاده می‌شود.
  • شان بزرگ سوراخ‌دار زمانی استفاده می‌شوند که فقط قسمتی از بدن بیمار که می‌خواهید آن را عمل کنید باید شناسایی شود و بقیه پوشش داده شود.
  • پوشش مایو همانطور که از نامش پیداست روی سینی مایو یا میز قرار می‌گیرند.
  • شان مخصوص پا که برای جراحی ناحیه تناسلی و مقعد استفاده می‌شود.
پزشکان در حال جراحی با استفاده از شان های جراحی

بیشتر بخوانید: اسپاتول دندانپزشکی چیست؟

ویژگی انواع شان پرفوره جراحی

شان یکی از اقلام پارچه ای است که برای پوشاندن قسمتی از بدن که در آن جراحی صورت می گیرد، استفاده می شود. این شان ها در بسته بندی های کاملا استریل و ضد عفونی شده به فروش می رسد و یکی از محصولات پرکاربرد در زمینه جراحی می باشد. بیمارستان ها از طریق مراکز فروش معتبر این محصولات را به صورت عمده خریداری می کنند تا قیمت آن نیز کاهش یابد. نمونه هایی از محصولات عبارتند از: شان ساده، شان مخصوص، شان مایو، شان سوراخ دار، شان پرفوره، شان اس ام اس، شان ضد آب و شان چسب دار.

عکس از دو متخصص در حال جراحی

شان یکبار مصرف چیست؟

یکی از وسایل و لوازم مورد استفاده در اتاق عمل،‌شان پرفوره مورد استفاده جراحان است. این محصول نوعی پارچه است که جراحان روی بدن فرد قرار می‌دهند و پس از تعیین نقاط جراحی مورد نظر، عمل جراحی را بر روی بدن فرد انجام می‌دهند. آن‌ها از پارچه اسپان باند یکبار مصرف ساخته شده‌اند که از نفوذ هرگونه میکروب و آلودگی به محیط جلوگیری می‌کند و فرد را در امان نگه می‌دارد.

عکس از شان پرفوره یکبار مصرف

شان‌ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند که در این قسمت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. شان‌های یکبار مصرف به گونه‌ای هستند که علاوه بر جلوگیری از انتقال آلودگی، ضد حساسیت بوده و هیچ گونه حساسیت پوستی در بدن ایجاد نمی‌کنند و همچنین فاقد پرزهایی هستند که باعث خارش یا قرمزی پوست بیمار می‌شوند.

شان پرفوره ساده چیست؟

شان‌های ساده بدون سوراخ هستند و عمدتاً توسط جراحان و متخصصان برای داشتن ابزار و تجهیزات درمانی برای جلوگیری از انتقال آلودگی به سطح تجهیزات پزشکی استفاده می‌شوند. سایر ویژگی‌ها نیز همین است، یعنی جنس این‌شان یکبارمصرف از 38 گرم اسپان بند است که در افراد ایجاد حساسیت نمی‌کند. تفاوت دیگر این‌شان پرفوره استریل بودن و غیر استریل بودن آن است. شان‌های استریل تحت فرآیند تابش قرار می‌گیرند تا زمانی که آلاینده‌های سطحی نداشته باشند و در وکیوم بسته بندی شوند، بنابراین شان‌های یکبار مصرف را فقط می‌توان قبل بعد از خارج کردن از بسته بندی، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: نخ زیر لثه چیست؟

طرز استفاده از شان پرفوره

هنگام پوشاندن میز یا بیمار باید مراقب‌شان استریل بود به طوری که لبه پارچه دست جراح یا پرستار را بپوشاند و فقط قسمت زیرین پارچه روی بیمار یا میز قرار گیرد. هنگام استفاده از شان‌ها دست‌های خود را زیاد بالا نبرید. آنقدر بالا یا پایین‌تر که با وسایل غیر استریل آلوده می‌شود. هر ناحیه‌ای از پوست زیر سطح میز آلوده تلقی می‌شود و در صورت برخورد،‌شان قابل استفاده نیست و باید دور انداخته شود.

عکس از دو جراح در اتاق عمل

بررسی قیمت شان پرفوره

قیمت‌شان یکبار مصرف بسته به ساده یا پرفوردار بودن و همچنین استریل یا غیر استریل بودن متفاوت است و اکثر مشتریان با توجه به نیاز خود مدل‌های مختلفی را سفارش می‌دهند.

عکس از چندین شان پرفوره در کنار هم

نمایندگی فروش انواع شان پرفوره

ما با ارائه انواع ‌شان جراحی پرفوره با کیفیت خوب و قیمت مناسب به مشتریان خود خدمت می‌کنیم و نقش این‌شان پرفوره در حین جراحی مشخص می‌شود. به لطف شما خوشحالیم که خریدارانی مثل شما داریم و با انواع ‌شان پرفوره قادر به رفع نیازهای شما عزیزان هستیم و به شما آزادی عمل در انتخاب‌شان جراحی را می‌دهیم.

عکس تکی از شان پرفوره

استریلیزاسیون را به نقل از دنت لند بخوانید:

استریلیزاسیون در واقع همان استریل کردن لوازم دندانپزشکی لست که به صورت کاملا دقیق و با ظرافت بالا انجام می شود. استریل کردن جز جدا نشدنی در دندانپزشکی بوده که مدام صورت می گیرد تا لوازمی تمیز و سالم در دسترس دندانپزشک باشد. در استریلیزاسیون فرآیند هایی شیمیایی و فیزیکی روی لوازم انجام می شود و کمک می کند تا تمام آلودگی ها از بین برود. با این کار تمام عوامل انتقال دهنده بیماری مثل قارچ، باکتری، هاگ باکتری و ویروس از سطح اجسام پاک می شوند و پزشک می تواند با خیال راحت از آنها استفاده کند.

سخن پایانی

شان پرفوره پارچه‌های استریل در اندازه‌های مختلف هستند که در حین جراحی بر روی بدن بیمار قرار می‌گیرند. اعم از سوراخ‌دار بودن یا ساده بودن، شان‌ها به طور مطلق در محل جراحی استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که قسمتی از شان‌ها چسب‌دار هستند.‌شان پرفوره در انواع مختلف با کیفیت بی‌نظیر و قیمت مناسب در بازار در دسترس مشتریان گرامی می‌باشد. خریداران محترم می‌توانند به فروشگاه معتبر عرضه‌کننده لوازم پزشکی مراجعه و اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند. علاوه بر خرید حضوری، می‌توانید به راحتی و به سرعت محصول مورد نظر را به صورت آنلاین خریداری کنید. شما می توانید برای مطالعه منابع خارجی از این سایت استفاده کنید.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • برزو نیک منش 6 خرداد 1403

    برای عمل های جراحی بهتر نیست از سان پرفوره یکبار مصرف استفاده بشه ؟