عکس فردی در دندانپزشکی

به چه دلایلی باید هرچند وقت یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

دندانت
20 مهر 1401 / 2 دقیقه مطالعه

به چه دلایلی باید هرچند وقت یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

در این بخش دلایلی که ما را موظف به چکاپ هر شش ماه یکبار دندان‌ها می‌کند، می‌پردازیم.

۱. تشخیص زودهنگام پوسیدگی

 دلیل اصلی مراجعه به دندانپزشکی جلوگیری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و مشکلات لثه خواهد بود. اگرچه احتمال دارد چنین مشکلاتی جزئی و ساده به نظر برسند اما واقعیت این است که اگر به‌موقع درمان نشوند باعث ایجاد مشکلات بزرگ‌تری خواهند شد؛ بنابراین با مراجعه به دندانپزشک می‌توانید این بیماری‌ها را تشخیص داده و درمان کنید.

در صورتی که قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی را دارید می توانید از سایت دندانت بازدید کنید. همچنین می توانید برای مطالعه مقالات بیشتر مگدانت را ببینید.

عکس نزذیک از دندان پوسیده

۲. تمیزکردن دندان‌ها

اگر در طول روز مشغلهٔ زیادی دارید و فراموش می‌کنید که مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید، دندانپزشک می‌توانید روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به شما یاد می‌دهد. همچنین دندانپزشک با برداشتن پلاک و جرم دندان‌ها باعث زیبایی و تمیزی دوچندان دندان‌ها و داشتن ظاهری زیباتر خواهد شد. یادگرفتن روش صحیح مسواک زدن برای حفظ سلامت دندان مفید و ضروری است.

عکس از فردی در حال تمیز کردن دندان

۳ . تشخیص بیماری‌های شدید دندان

تشخیص زودهنگام بیماری‌های شدید دندان مانند سرطان دهان باعث نجات جان شما خواهد شد. زیرا در طول ویزیت‌های شش‌ماهه، غربالگری سرطان دهان انجام می‌شود. سرطان دهان می‌تواند به‌سرعت رشد کرده و گسترش یابد، اما در صورت تشخیص به‌موقع می‌توان به‌راحتی با آن مقابله کرد.

عکس گلاس آینومر برای ترمیم

۴. بررسی وجود بیماری لثه

 برخی عادات ناسالم منجر به بیماری لثه خواهد شد که باعث می‌شود دندان‌های سالم را نیز از دست بدهید و به بیماری‌های جدی‌تر دهان و دندان دچار شوید. مراجعه منظم به دندانپزشک می‌تواند به رفع مشکلات لثه نیز کمک کند. برخی از مشکلات لثه در صورت تشخیص به‌موقع قابل‌درمان هستند.

عکس نزدیک از وجود بیماری در لثه
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید