عکس از جسب زدن به روکش دندان

حلال چسب روکش دندان

دندانت
21 اسفند 1401 / 6 دقیقه مطالعه

حلال چسب روکش دندان

استفاده از خدمات زیبایی دندانپزشکی در سال‌های اخیر از توجه ویژه افراد برخوردار بوده و افراد زیادی تمایل دارند که دندان‌های از دسته رفته خود را با ایمپلنت جایگزین کنند. از طرفی طراحی لبخند دیجیتال و موقت نیز در کانون توجه افراد بوده و هست. تمامی این خدمات به گونه‌ای هستند که نیازمند حلال چسب روکش دندان هستند. ما در این مطلب از دندانت، فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی، به بررسی چسب روکش دندان می‌پردازیم.

عکس از فردی در حال ترکیب مواد چسب

اگر قرار است که به تازگی خدماتی در راستای زیبایی دندان‌ها و ایمپلنت دریافت کنید و نگران این مسئله هستید که روکش از قسمت دندان‌های شما جدا شود، باید بگوییم که حلال چسب روکش دندان چنین اجازه‌ای نداده و اگر از موارد مرغوب استفاده شود، با هیچ گونه مشکلی رو به رو نخواهید شد.

چسب روکش دندان چیست؟

حلال چسب روکش نوعی چسب مخصوص در حوزۀ دندانپزشکی است که در زمینه ایمن سازی ایمپلنت‌های دندان، ترمیم دندان‌های شکسته شده، کامپوزیت، لیمنت و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مشخصه این چسب دندانپزشکی خاصیت شیمیایی منحصر به فرد آنها است که سرعت چسبندگی را به شدت بسیار می‌کند.

بیشتر بخوانید: قالب گیری دندان چگونه است؟

عکس چسب روکش دندان

برخی از این چسب‌های حلال برای قالب‌گیری دندان و در موارد کوتاه مدت استفاده شده و برخی به قدری قوی هستند که برای درمان‌های پیشرفته و طولانی مدت کاربرد دارند. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و انواع چسب روکش دندان می‌پردازیم. شما میتوانید برای خرید تجهیزات و لوازم ایمپلنت به سایت دندانت مراجعه کنید.

ویژگی حلال چسب روکش دندان باکیفیت

اگرچه حلال‌های چسب روکش دندان در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد؛ اما توصیه می‌کنیم در صورت بروز هر گونه مشکل در زمینه افتادن، لق شدن و شکستن روکش‌های دندانی در اسرع وقت به دندانپزشکی مراجعه کرده و از درمان‌های خودسرانه جداً پرهیز کنید. دندانپزشکان مرغوب‌ترین حلال چسب روکش دندان را خریداری کرده و بهترین محصولات را برای ترمیم دندان‌های شما استفاده می‌کنند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های چسب روکش دندان محسوب می‌شوند:

  • چسب با کیفیت به گونه‌ای است که تمامی فضای عاج دندان و روکش را پر کرده و از ورود بزاق به بافت نرم دهان جلوگیری می‌کند؛
  • این چسب باید مقاومت بالایی داشته و قابلیت حل شدن با بزاق داخل دهان را نداشته باشند؛
  • ضخامت چسب باید کم بوده و به‌گونه‌ای نباشد که حد فاصل زیادی بین فضای لثه و دندان ایجاد کند. در صورت ضخامت بالا دندان شما زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد.

انواع چسب روکش دندان

تنوع چسب های روکش دندان بسیار بالا بوده و هر یک در مواقع خاص و ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم جزء پرکاربردترین انواع حلال چسب روکش دندان محسوب می‌شوند:

چسب روکش دندان موقت

در برخی مواقع روند درمان به گونه‌ای است که باید از چسب موقت برای روکش دندان استفاده کرد. معمولاً بعد از ایمپلنت در مرحله قالب‌گیری نمونه‌ای الگو طراحی شده و برای سنجش با چسب روکش دندان موقت برای شخص نصب می‌شود تا در صورت بروز مشکل آن را بسنجند. برای چسباندن در این مرحله از چسب موقت استفاده شده و این مدل از چسب به نحوی است که برای اتصال آن باید از فشار استفاده کرد زیرا خاصیت شیمیایی چسبندگی ندارد. متریال چسب روکش دندان موقت هیدروکسید و اوژنول اکسید وی و روغن‌هایی مشابه روغن زیتون است. برای نمونه شما می توانید روکش موقت رزینی را به عنوان مثال مشاهده فرمایید.چسب دندان چگونه کار می‌ کند؟

سایت کلینیک بابکان اینطور بیان می‌کند:

چسب دندان یک ماده افزودنی است که برای تثبیت و نگهداری روکش ‌ها و ترمیمات دندانی استفاده می ‌شود. با قرار دادن این چسب ‌ها بین دندان و روکش دندان و همچنین اعمال فشار به آن، پیوندهای شیمیایی بین چسب و دندان ایجاد می شود تا روکش به دندان متصل شود. این پیوندهای شیمیایی باعث افزایش استحکام روکش دندان و جلوگیری از جدا شدن روکش ‌ها می‌ شوند و آنها را برای مدت زمان بیشتری سالم نگه می‌ دارد. بنابراین استفاده از چسب دندان برای افرادی که عادت به دندان قروچه دارند بسیار مناسب است.

چسب روکش دندان دائم

این مدل از حلال چسب روکش دائمی از جنس یونومر شیشه اصلاح شده، رزین، فسفات روی بوده و فسفات از جمله متریال اصلی آن محسوب می‌شود. برخی از این چسب‌ها صرفاً برای کامپوزیت استفاده شده و برخی برای اتصال لمینیت و سایر روکش‌های دندان استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در برخی مواقع ممکن است روکش چسبانده شده با روکش دائم نیز چسبندگی خود را از دست داده و از دندان جدا شود.

چسب روکش دندان دائمی

در شرایط مشابه مراجعه به دندانپزشک ضروری است. برای استفاده از چسب دائم در وهله اول باید روکش ضدعفونی شده و از چسب طبق دستورالعملی که دارد استفاده کنید. این مدل از چسب به مقاومت بسیار بالا شهرت داشته و اگر عاملی آن را از بیرون تحریک نکند به هیچ عنوان جدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه دندان را سفید کنیم

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب به بررسی انواع حلال چسب روکش دندان و کاربردهای آن پرداختیم. توصیه می‌کنیم به صورت مستقل از این چسب‌ها استفاده نکرده و در صورت بروز مشکل برای روکش دندان‌ها و ایمپلنت خود به دندانپزشک مراجعه کنید تا از مرغوب‌ترین چسب دندان برای اتصال روکش دندان شما استفاده کنند.همچنین درصورتی که دندانپزشک هستید با خرید تجهیزات ترمیمی و زیبایی از دندانت با خیالی راحت خریدی با کیفیت را تجربه کنید.

5 / 3
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

3 / 5. 2

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید