عکس دو سرساکشن جراحی دندانپزشکی

سرساکشن جراحی دندانپزشکی چیست؟

دندانت
10 مهر 1401 / 6 دقیقه مطالعه

سرساکشن جراحی دندانپزشکی چیست؟

در دندانپزشکی از ساکشن‌ها برای خارج کردن مایعاتی مانند آب، بزاق و خون از نواحی کار در دهان بیمار استفاده می‌شود. دستیاران دندانپزشکی باید انواع ساکشن و نحوه استفاده از هر کدام را بدانند. ضمناً لازم است با نحوه نصب و استفاده از هر کدام آشنا باشید تا بتوانید قبل از شروع کار برای ساکشن آماده باشید و در صورت نیاز آن را در حین کار در وضعیت صحیح نگه دارید. در صورت علاقه مند به بررسی قیمت و خرید سرساکشن دندانپزشکی هستید می توانید از کالاهای دندانت دیدن کنید.

سرساکشن دندانپزشکی چیست؟

در دندانپزشکی، یکی از تجهیزات کلیدی که کار دندانپزشک را تسهیل می‌کند، دستگاه ساکشن است که مایع را از طریق یک سری لوله و یک سری اتصالات به نام سر ساکشن به بیرون از داخل دهان بیمار می‌کشد. به این ترتیب محیط دهان برای کار بهتر دندانپزشک تمیزتر می‌شود و دید متخصص بهتر می‌شود. در دندانپزشکی معمولا از دو نوع دستگاه ساکشن استفاده می‌شود:

  1. ساکشن آبی
  2. ساکشن هوایی

آینه بیمار 5 عددی

۲۶۳,۷۰۰

سرساکشن یکبار مصرف 100 عددی

۹۲,۸۷۵

سرساکشن یکبار مصرف 100 عددی

۱۱۲,۷۷۵

ساکشن آبی یا پاک‌کننده بزاق برای خارج کردن بزاق از دهان بیمار عمل می‌کند و همچنین ممکن است در دهان بیمار قرار داده شود تا تمام بزاق ترشح شده به دهان بیمار را خارج کند. ساکشن هوایی، توسط دستیار در نزدیکی پزشک قرار می‌گیرد تا مایع و ترمیم باقی مانده دندان جمع آوری شود. این دستگاه مانند جاروبرقی عمل می‌کند و با دهان و دندان بیمار تماس ندارد.

عکس یک ساکشن جراحی دندانپزشکی

با این حال، هزینه دندانپزشکی زمانی که یک دستگاه جداگانه برای هر بیمار استفاده می‌شود، بسیار بالا است. برای حفظ بهداشت، سری‌های متصل به لوله ساکشن معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شود که به راحتی برای هر بیمار قابل تعویض باشد. این سری‌های مجزا که معمولا پلاستیکی هستند، سر ساکشن‌های دندان پزشکی نامیده می‌شوند. این محصول نوع دیگری به نام سرساکشن جراحی دارد. البته روی اکثر ابزارهای دندانپزشکی برای بهداشت بیشتر از کاورهای یکبار مصرف نیز استفاده می‌شود و روکش پوآر دندانپزشکی یکی از این محصولات است. شما میتوانید برای خرید تجهیزات ترمیمی و زیبایی به سایت دندانت مراجعه کنید.

سرساکشن دندانپزشکی با قیمت مناسب

سرساکشن یکی از لوازم یکبار مصرف پزشکی و دندانپزشکی تولید داخل است. برای تولید چنین محصولاتی از تجهیزات ویژه‌ای برای انواع سرساکشن استفاده می‌شود. تولید سر ساکشن معمولا به صورت انبوه بوده و معاملات خرید و فروش این محصول نیز به تولید انبوه می‌رسد. دلیل حجم بالای معاملات این محصول را می‌توان نیاز به استفاده از دستگاه ساکشن برای انواع درمان‌ها و جراحی‌های دندانپزشکی دانست که از موارد مهم استفاده از این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی بیمار و دندانپزشکی
  • ایجاد راه حل های بهتر برای پزشکان
  • پاکسازی مواد پرکننده در حفره دهان بیمار و دندان تراش داده شده بیمار
  • خشک نگه داشتن سطوح دندان
عکس از سه سرساکشن دندانپزشکی

انجام ساکشن در حین کار پزشک به نحوی محیط دهان و دندان را تمیز می کند تا بیمار تلخی ماده بیهوشی را درک نکند و پزشک کنترل بهتری بر عملکرد خود داشته باشد. برای خرید مستقیم محصولات از تولید کننده لطفا با واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: سلامت ضعیف دهان و دندان و افزایش خطر ابتلا به نوع شدید COVID-19 برای بیماران قلبی

روش استفاده از سرساکشن

فناوری استفاده از سر ساکشن دندانپزشکی به بیماران اجازه می‌دهد تا یک جراحی ایمن و راحت را تجربه کنند. بنابراین هنگام استفاده از ساکشن به نکات زیر توجه کنید:

  • قبل از شروع جراحی در مورد استفاده از این دستگاه و سر ساکشن با بیمار صحبت کنید. به خصوص اگر بیمار از اضطراب دندانپزشکی رنج می‌برد.
  • یک طرح درمانی را با بیمار برای اقدامات معمول دندانپزشکی قبل از جراحی در میان بگذارید. این واقعیت که بیمار نمی‌داند چه نوع جراحی در دهان خود انجام می‌شود می‌تواند بیمار را بیشتر مضطرب کند که اهمیتی دوچندان دارد.
  • دستگاه سر ساکشن را طوری قرار دهید که بافت‌های دهان مانند لثه و زبان را مکش نکند.
  • سر ساکشن را به گونه‌ای قرار ندهید که مسیر دید را از طریق چشم یا آینه دندان مسدود کند.
عکس پزشکی در حال استفاده از سرساکشن دندانپزشکی

زمان استفاده از سرساکشن دندانپزشکی

در بیشتر موارد باید از سر ساکشن برای خارج کردن بزاق و مایع اضافی در حین عمل‌های دندانپزشکی استفاده شود. ساکشن همچنین حفره دهان را تمیز نگه می‌دارد و از خفگی و آسپیراسیون جلوگیری می‌کند. در برخی از روش‌های دندانپزشکی، جدا کردن تک تک دندان‌ها علاوه بر مکش دهان با استفاده از سر ساکشن مهم است. بند دندانی یا رول پنبه‌ای ممکن است برای این کار مناسب باشد و به درمان بهتر دندان‌های مشکل‌دار کمک کند.

بیشتر بخوانید: اکسکویتور دندانپزشکی چیست؟

عکس نزدیک از سرساکشن دندانپزشکی

لوله ساکشن، مایعات زائد را به کجا می‌برد؟

شاید از سر کنجکاوی این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که لوله ساکشن بزاق را به همراه خرده‌های دندان و آمالگام و مواد دیگر به کجا می‌برد؟ آن را به کجا منتقل می‌کند؟ درواقع مسیر کارها به جداکننده ختم می‌شود. این جداکننده تمام مواد جامد را از مایع موجود در مکش جدا می‌کند و مایع به شبکه فاضلاب منتقل می‌شود. البته توصیه به دندانپزشکان محترم در هنگام خرید و نصب دستگاه‌های ساکشن این است که همیشه از جداکننده آمالگام برای جلوگیری از ورود آن‌ها به شبکه فاضلاب استفاده کنند.

عکس خارج کردن مایعات از دهان بیمار به کمک سرساکشن

سر ساکشن یانکور را به نقل از کادنت بشناسید:
جراحی یکی از روش‌های درمانی در دندانپزشکی است البته تکنیک‌های خاص خود را دارد. برای این‌که هنگام جراحی ترشحات داخل بینی و دهان بیمار مانع از فعالیت دکتر دندانپزشک نشود باید از یک سر ساکشن استفاده شود تا این ترشحات را به داخل خود بکشد. به این صورت دهان شما تقریباً خشک خواهد بود و دکتر بهتر می‌تواند کار خود را انجام دهد.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی ساکشن و سر ساکشن پرداختیم. ممنون میشیم اگه اطلاعات مفید یا اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با این موضوع دارید با ما در میان بگذارید. اگر سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید همچنین اگر مایل بودید می توانید مقالات غیر فارسی را از این سایت مطالعه کنید.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • جواد احمدی 5 تیر 1403

    سر ساکشن چگونه کارایی و راحتی بیمار را در طول جراحی دندان بهبود می بخشد و مزایای کلیدی آن در مقایسه با روش های دیگه چیست؟

  • مینا فرامرزی 6 خرداد 1403

    وقت بخیر
    سرساکشن در سایت موجود دارید ؟