عکس نزدیک از الواتور پریوست

کاربرد الواتور پریوست چیست؟

دندانت
7 آبان 1401 / 5 دقیقه مطالعه

کاربرد الواتور پریوست چیست؟

الواتور پریوست، ابزارهایی کاربردی هستند که در دندانپزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرند. آنها طوری طراحی شده‌اند که بین دندان و استخوان اطراف آن حرکت می‌کنند. با فشار دادن این محصول به این فضا و چرخاندن آن به اطراف، دندان روی استخوان تکان می‌خورد. به‌این‌ترتیب دندانپزشک می‌تواند به‌راحتی دندان را از رباط آن جدا کند. شما می توانید برای بررسی قیمت و خرید الواتور پریوست دندانپزشکی هم اکنون از محصولات دندانت دیدن کنید.

 Elavator ها انواع مختلفی دارند. یکی از این الواتورها الواتور پرپوست که بیشتر در جراحی‌هایی از قبیل کشیدن دندان، ایمپلنت و... مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عکس نزدیک از الواتور پریوست دندانپزشکی

این محصول دارای اقسام مختلفی اعم از الواتور پریوست نرمال، الواتور پریوست سایز بزرگ و...است که در شرایط مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد در این مقاله قصد داریم ضمن آشنایی کاربران با این ابزار آنها را با کاربرد Elavator پرپوست بیشتر آشنا کنیم.

همان گونه که اشاره شد الواتور پرپوست، یک ابزار جداکننده است که کمک می‌کند تا نسج نرم، بافت موکوزال، لثه چسبنده یا بافت پوشاننده دهان به‌راحتی از استخوان‌ها جدا گردد. این ابزار که در کشیدن دندان نیز کاربرد دارد بیشتر در مواردی همچون جراحی، پریودنتال و.... مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل اینکه پرپوست در جراحی‌های طولانی‌مدت نیز کاربرد دارد. جنس بدنه آن معمولاً از استیل یا فولاد است

نوک این‌گونه Elavator بسیار تیز است. پیشنهاد می‌گردد به‌منظور کارایی بیشتر این ابزار از سرهای آنها محافظت جدی به عمل آید.

الواتور آناتومیک کرایر راست

۷۰۰,۰۰۰

الواتور اپکسو راست (فلوهر)

۵۵۸,۸۰۰

اسکیلر یونیورسال

۱۴۹,۳۳۰

بیشتر بخوانید: ابزار دندانپزشکی چیست؟

نحوه استفاده از الواتور پریوست

نحوه‌ی استفاده از الواتورهای پرپوست بدین صورت است که در ابتدا باید آنها را از طرف نوک‌تیز و ظریفی که دارند به‌آرامی و به‌صورت عمود بر دندان قرارداد. پرپوست باید بر روی تاج استخوان بین دندان‌ها قرار گیرد. این نوع دارای ۲ سطح است. سطح مقعر که معمولاً رو به سمتی است که در حال انجام گیری کار است و سطح دیگر باید رو به دندان در حال برداشتن باشد. شما میتوانید برای خرید تجهیزات ترمیمی و زیبایی به سایت دندانت مراجعه کنید.

عکس از نمای نزدیک الواتور پریوست دندانپزشکی

بیشتر بخوانید: گوتا پرکا چیست؟

نوعی از الواتورهای پرپوست وجود دارند که چند کاربردی هستند. این ابزار معمولاً ظریف می هستند به‌عنوان نگهدارنده وهم در فرایند عملیات کشیدن مفید واقع می‌شوند. تیغه‌های این محصولات نقش اساسی در کاربرد آنها دارد.

دندانپزشکان بسیاری هستند که باتوجه‌به اندازه الواتورهای پرپوست. ترجیح می‌دهند از سایزهای مینیمال آنها استفاده کنند. دلیل این استفاده را می‌توان توجه به ظرفیت دهان، حساسیت بافت نرم، کاهش آسیب‌دیدگی به بدنه دندان و ریشه دانست.

الواتورهای پرپوست معمولاً در قطرهای مختلف ساخته می‌شود رایج‌ترین آنها قطری به‌اندازه ۲ سانتی‌متر و طولی به‌اندازه ۱۵ سانتی‌متر دارد.

استفاده از سپراتور را به نقل از دکتر خضری بخوانید:

افرادی که اقدام به ارتودنسی دندان ‌های خود کرده ‌اند ممکن است در طول درمان به دستگاه جداکننده ارتودنسی نیاز داشته باشند. متخصصین ارتودنسی برای افرادی که دندان ‌هایشان بیش از حد به یکدیگر نزدیک است استفاده از این ابزار را توصیه می کنند. همچنین اگر متخصص ارتودنسی در وصل کردن سیم های ارتودنسی به دندان ‌ها دچار مشکل شود می‌تواند از جدا کننده ‌های ارتودنسی فلزی یا بند کشی پلاستیکی استفاده کند.

نتیجه گیری

Elavator  ابزارهایی کاربردی در دندانپزشکی هستند. آنها ایجاد شده‌اند تا مشکلات و ناراحتی‌های موجود در هنگام عمل‌های جراحی را کاهش دهند. این کار هم برای دندانپزشکان وهم برای بیماران مناسب است. الواتور پرپوست یکی از این ابزارها محسوب می‌گردد.

در حالت کلی کارایی الواتورهای پرپوست در کشیدن و خارج‌کردن دندان از ریشه و همچنین در مواقعی که نیاز به نگهداری بافت نرم در داخل دهان است کاربرد دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از این سایت نیز استفاده کنید.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • علی موسوی 31 خرداد 1403

    استفاده از الواتور پریوست چگونه روش های جراحی را در دندانپزشکی تسهیل می کند و بهترین روش ها برای استفاده از این ابزار برای اطمینان از نتایج مطلوب بیمار و به حداقل رساندن ترومای بافتی چیست؟

  • صابر عزیزی 3 خرداد 1403

    سلام وقت بخیر
    برند الواتور های موجود در فروشگاه تون چی هستش ؟