عکس از نمای نزدیک آئروسل در دندانپزشکی

بررسی سیستماتیک تولید قطرات و آئروسل در دندانپزشکی

دندانت
20 مهر 1401 / 3 دقیقه مطالعه

بررسی سیستماتیک تولید قطرات و آئروسل در دندانپزشکی

دندانپزشکان به دلیل تماس نزدیک با بیمار جهت انجام مراحل درمانی، همواره در خصوص انتقال بیماری از طریق تولید آئروسل در طی مراحل دندانپزشکی نگران می باشند. اگر شما فردی هستید که به دنبال یک فروشگاه مناسب جهت خرید تجهیزات دندانپزشکی به همراه ضمانت اصالت کالا می گردید، دندانت گزینه ی بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

گروه مشاوره ملی تهدیدات ویروس تنفسی نوظهور بریتانیا “اعمال مختلف دندانپزشکی (با استفاده از دستگاه‌های پرسرعت مانند دستگاه‌های اولتراسونیک و توربین‌های پرسرعت) را به‌عنوان عامل افزایش خطر انتقال عفونت‌های تنفسی و استفاده از رابردم را به‌عنوان کاهنده خطر توصیف کرده است.

اسکنر داخل دهانی

۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰

لایت وایرلس لوپ دندانپزشکی

۴۵,۷۸۰,۰۰۰

دستگاه ایرپالیش مخزن دار دو کاره

۹۰,۴۵۵,۰۰۰

عکس نزدیک از آئروسل در دندانپزشکی

برای مدیریت خطر انتقال SARS-CoV-2، میزان و آلودگی قطرات و آئروسل‌های دخیل در روش‌های دندانپزشکی باید شناسایی شود.

به طور مثال، الگو و زمان‌بندی مرتبط با انتشار و ته‌نشین شدن قطرات و ذرات معلق در هوا در زمینه دندانپزشکی بالینی باید برای زمان‌بندی نوبت‌دهی بین بیماران لحاظ گردد. زمان‌های تعیین شده جهانی برای فاصله بین بیماران که نیاز به استفاده وسایل AGP (وسایل پرسرعت قابل‌استفاده در دندانپزشکی و دهان بیمار همانند انواع توربین‌ها و جرم‌گیرهای مکانیزه) دارند، از ۰ تا ۱۲۰ دقیقه بر اساس تشخیص دندانپزشک متغیر است.

آئروسل به‌عنوان یک ماده معلق مایع یا جامد در هوا تعریف می‌شود. هنگام ایجاد یک آئروسل، طیف وسیعی از قطرات با ابعاد مختلف تولید می‌شود.

در مجموع ۸۳ مطالعه معیارهای ورود آئروسل به عامل پاتوژن را برآورده کردند. اگرچه هیچ مطالعه‌ای ویروس‌های تنفسی را بررسی نکرده بود، اما مطالعاتی که بر روی باکتری‌ها، پاشیده شدن خون و آئروسل‌ها انجام شده بودند، نشان دادند فعالیت‌های انجام شده با استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر برق، بیشترین میزان آلودگی را ایجاد می‌کردند.

عکس نزدیک از قطرات آئروسل در دندانپزشکی

آلودگی آئروسل برای همه فعالیت‌ها و در دورترین نقاط موردمطالعه نیز پیدا شد! به‌ویژه تنه و بازوی یونیت و بدن بیمار تحت‌تأثیر آلودگی قرار گرفتند.

  یک سلسله‌مراتب پیشنهادی خطر آلودگی در دستگاه‌های مختلف دندانپزشکی طی این مطالعه به‌دست‌آمده است که به ترتیب پرخطر به کم‌خطر عبارت است از: دستگاه‌های اولتراسونیک، HSAR، سرنگ هوا - آب، اکسترکشن با استفاده از هندپیس‌های موتوری، هندپیس‌های با سرعت آهسته، اکسترکشن و جرم‌گیری دستی.

این مطالعات اظهار کرده بودند که استفاده از هواکش‌ها و دستگاه‌های تهویه هوا می‌تواند تا حد زیادی آلودگی در مطب را کنترل نمایند.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید