عکس از خانم باردار در حال مسواک زدن

سلامتی و مشکلات دندان در زنان باردار

دندانت
24 مهر 1401 / 2 دقیقه مطالعه

سلامتی و مشکلات دندان در زنان باردار

در این قسمت به بررسی مشکلات دندان در زنان باردار می‌پردازیم. رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری منجر به نتایج نامطلوب برای دندان‌ها می‌شود. مراجعه به دندانپزشک و دریافت مشاوره برای سلامت دندان‌ها در زنان باردار بسیار کم است. درحالی که زنان باردار باید به‌منظور حفظ سلامت دندان‌های خود در این دوران از مشاوره دندانپزشک بهره‌مند شوند. در صورتی که شما دندانپزشک هستید و قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی دارید می توانید از سایت دندانت دیدن کنید.

عکس از دو خانم در حال صحبت کردن با یکدیگر

زنان در دوران بارداری به‌منظور کاهش تهوع و استفراغ از مواد خوراکی شیرین بیشتری استفاده می‌کنند. به همین دلیل بیشتر از سایر افراد دچار پوسیدگی دندان می‌شوند.

اسکنر داخل دهانی

۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰

لایت وایرلس لوپ دندانپزشکی

۴۵,۷۸۰,۰۰۰

دستگاه ایرپالیش مخزن دار دو کاره

۹۰,۴۵۵,۰۰۰

 مشاوره و معاینه بهداشت دهان و دندان باید بخشی از مراقبت‌های دوران بارداری باشد. زیرا در این دوران تغییرات فیزیکی مختلفی در زنان باردار رخ می‌دهد که باعث ابتلای آن‌ها به بیماری‌های دندان و ضایعات دندانی می‌شود. حتی درصورتی‌که فرد از قبل دچار این بیماری‌ها باشد، بارداری می‌تواند باعث بدتر شدن این ضایعات شود.

عکس از یک دندان که دندان کناری فشار وارد می کند

سلامت دهان و دندان در دوران بارداری برای مادر و جنین بسیار مفید است و از پوسیدگی دندان در کودکان خردسال جلوگیری می‌کند. علاوه بر این رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان در زنان باردار موجب زایمان زودرس و وزن کم نوزاد هنگام تولد می‌شود. همچنین پوسیدگی دندان در مادر حتی پس از زایمان نیز می‌تواند به کودک منتقل شود.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید