کتاب برای دندانپزشکی

معرفی بهترین کتاب‌های روز دندانپزشکی به مناسبت روز صنعت چاپ

دندانت
10 شهریور 1402 / 6 دقیقه مطالعه

معرفی بهترین کتاب‌های روز دندانپزشکی به مناسبت روز صنعت چاپ

یازدهم شهریور هر سال مقارن با روز صنعت چاپ و گرامیداشت بزرگان فرهنگ ایران زمین است که هویت این صنعت وام‌دار زحمات آنهاست. به مناسبت فرا رسیدن این روز، جدیدترین کتاب‌های منتشر شده و همینطور نسخه‌های جدیدتر تعدادی از بهترین کتاب‌های حوزه دندانپزشکی را معرفی کرده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

چاقو گچ بری گریتمن

۱۲۰,۰۰۰

اسپاتول وکساب لکرون

۱۲۰,۰۰۰

پنس کاربن گیر

۷۷۰,۰۰۰

ارگونومیک در تجهیزات دندانپزشکی

دندانپزشکان به دلیل ماهیت شغل خود و نحوه انجام درمان‌های دندانپزشکی به‌صورت پیوسته در معرض مشکلات اسکتی - استخوانی هستند، از همین رو طراحی و آشنایی با اساس و ساختار محصولات ارگونومیک در مراکز دندانپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل نویسنده این کتاب که خود از اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد است به منظور آگاه سازی تولیدکنندگان و دندانپزشکان و همچنین برطرف کردن مشکلات و تجهیزات صنعت پررونق دندانپزشکی، این کتاب را گردآوری کرده است.

نویسنده: مهندس محسن قانعی

ناشر: شایان نمودار

سال چاپ:  بهار ۱۴۰۰

کتاب ارگونومیک در تجهیزات دندانپزشکی

مواد دندانپزشکی کریگ

 Craig’s Restorative Dental Materials

این کتاب راهنمایی جامع در زمینه ترمیم‌های دندانی، انواع مواد ترمیمی و بهترین روش‌های انجام ترمیم است. به عبارت ساده‌تر می‌توان از آن به عنوان یک مرجع استاندارد در زمینه ترمیم‌های دندانی نام برد. شما میتوانید برای خرید تجهیزات پزشکی از سایت دندانت بازدید کنید.

در آغاز این کتاب اصول ابتدایی ترمیم و کار با مواد دندانپزشکی توضیح داده شده و خوانندگان در ادامه با مهارت‌های پیشرفته‌تری در زمینه ترمیم آشنا می‌شوند. سایر سرفصل‌های این کتاب نیز به آخرین پیشرفت‌ها و مهارت‌های به‌روز شده در این حوزه از جمله انتخاب صحیح مواد ترمیمی،  تحقیقات صورت گرفته در علم بیومواد دندانی و ... اختصاص دارند. دکتر رونالد ساکاگوچی که در گذشته ریاست انجمن تحقیقات دندانپزشکی آمریکا برعهده داشته و موفق به دریافت جایزه‌های ارزشمندی چون جایزه ویلمر سودر شده، سرپرستی نویسندگان این کتاب را برعهده داشته است.

نویسنده: Ronald L. Sakaguchi, Jack Ferracane

ناشر: Elsevier

سال انتشار:  2018

کتاب مفاهیم صفر از دست دادن استخوان

مفاهیم صفر از دست دادن استخوان

Zero Bone Loss Concepts

تحلیل‌رفتن و یا از دست دادن استخوان از اصلی‌ترین مشکلاتی است که دندانپزشکان با آن مواجه می‌شوند. نویسنده این کتاب با در نظر گرفتن تجربیات بالینی و شواهد علمی به ارائه راهکارهایی برای متخصصان ایمپلنت در این زمینه پرداخته است. از آنجایی که درمان موفقیت‌آمیز تحلیل رفتن‌های استخوانی به دو بخش جراحی و پروتز بستگی دارد، این کتاب به طور مفصل تمامی مراحل از انتخاب ایمپلنت و نکات مهم در مورد پروتزها را (که همگی در مطالعات بالینی آزمایش شده‌اند) شرح می‌دهد.

نویسنده: توماس لینکویسیوس

ناشر:  Quintessence Pub Co

سال انتشار: 2019

پروفیت از نگاه دندانپزشکی کودکان

این کتاب گزیده‌ای از مهم‌ترین مطالب کتاب ارتودنسی معاصر پروفیت ۲۰۱۹ است. در گردآوری این کتاب سعی شده تمام نکات اساسی ارتودنسی از دیدگاه دستیاران و متخصصان دندانپزشکی کودکان آورده شود.

نویسندگان:

دکتر مرضیه صالحی شهرابی، دکتر الناز عسکری انارکی، دکتر شقایق گلشنی، دکتر پریسا واحدی

ناشر: آرتین طب

سال چاپ: 1401

بیشتر بخوانید: نحوه تزریق آمپول بی حسی دندان

کتاب پروفیت از نگاه دندانپزشکی کودکان

آناتومی دندان ویلر

Wheeler’s Dental Anatomy, Physiology and Occlusion

چاپ یازدهم این کتاب از نظر محتوا و از نظر بصری نسبت به نسخه‌های قبلی به‌روز شده است. از جمله ویرایش‌های نسخه جدید این کتاب می‌توان به متمرکز شدن مطالب آن بر کاربردهای بالینی، تصاویر سه‌بعدی از دندان‌ها، تشکیل پالپ و ... اشاره کرد.

نویسندگان: Stanley J. Nelson

ناشر: Elsevier

سال انتشار: 2019

کتاب آناتومی دندان ویلر

آنالیز سفالومتری در ارتودنسی

این کتاب بر آنالیز سفالومتری که یکی از روش‌های کمکی در تشخیص روابط دندانی و صورت قبل از درمان، ارزیابی تغییرات در طی درمان و ارزیابی حرکت‌های دندانی در انتهای درمان است، تمرکز دارد. با توجه به اهمیت تریسینگ سفالومتری در ارتودنسی، یافته‌های به دست آمده از این رادیوگرافی باید به طور منطقی با کمک سایر روش‌های تشخیصی تفسیر گردد. اهداف آموزشی نگارش این کتاب بیان کاربردهای رادیوگرافی سفالومتری، توضیع لندمارک‌ها و ارائه آنالیزهای سفالومتری پرکاربرد است. از جمله سرفصل‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی رادیوگرافی سفالومتری
  • تکنیک های تهیه رادیوگرافی سفالومتری
  • تکنیک تریسینگ
  • تعیین لندمارک ها سفالومتریک
  • پلن های مرجع در آنالیز سفالومتری
  • زوایا و نسبت های رایج در آنالیز سفالومتری
  • سفالومتری خلفی-قدامی
  • ارزیابی سفالومتری از نظر پروگنوز
  • کاربرد لترال سفالومتری در ارزیابی سن و استخوانی
  • نویسندگان: عبدالرضا جمیلیان، علی تشکر
  • ناشر: شایان نمودار
  • سال چاپ: 1401

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی حیوانات

کتاب آنالیز سفالومتری در ارتودنسی

آناتومی و مورفولوژی دندان هیلتون

کتاب آناتومی و مورفولوژی دندان هیلتون ترجمه فارسی کتاب Hilton Dental Anatomy and   Morphology است که توسط دکتر ملیکا یونسی به فارسی ترجمه شده است.
همان‌طور که می‌دانید آناتومی و فراگیری آن جزو اصول پایه‌ای برای تمام شاخه‌های علوم پزشکی بوده بنابراین حوزه دندانپزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست به‌طوری که یک دندانپزشک بدون تسلط کافی به آناتومی دندانها هرگز قادر به ارائه یک کار کلینیکی با کیفیت نخواهد بود. از جمله مهم‌ترین ویژگی کتاب آناتومی دندان هیلتون که آن را از سایر کتب مشابه متمایز می کند، آموزش مرحله به مرحله و گام‌به‌گام، شبیه‌سازی‌های کاربردی و تصاویر کمک‌رسان در فهم مطلب است.

نویسندگان: دکتر ملیکا یونسی

ناشر: شایان نمودار

سال چاپ: 1400

بیوشیمی، غول مرحله اول را به نقل از مد اسمارت بخوانید:

درس بیوشیمی به دلیل نامانوس بودن دانشجویان تازه وارد با مباحث اون، می‌ تونه در بین دروس ترم 1 دندان پزشکی، برای بسیاری از دانشجویان چالش برانگیزترین درس باشه. کتاب های حجیم درس بیوشیمی در بین سایر کتاب های ترم اول دندانپزشکی همواره خودنمایی می کنن. اما دست و پای خودتون ر گم نکنین! بیوشیمی به همین سختی باقی نمی مونه و علاوه بر این در ترم های بالاتر برای شما چالش برانگیز نخواهد بود.

علم و هنر جراحی نوین اندودانتیکس

علم و هنر جراحی نویـن اندودانتیکس” بعد از ارائـه اطلاعـات ضـروری مرتبـط با آناتومی، هیسـتولوژی و فیزیولـوژی بافت‌های درگیر در جراحـی اندودانتیک و همچنین مـوارد پاتولوژیکی که تقلید کننـده ضایعـات پـری اپیـکال هسـتند به طور سیسـتماتیک و منظم ترتیـب مراحل انجام درمان را بر اسـاس شـرایط بالینی شـرح می‌دهد.

در فصول متعدد در این کتاب به پیشـرفت‌های اخیـر در جراحـی اندودانتیک مرتبط بـاCBCT، نورپردازی و بزرگنمایی، بی‌حسـی موضعی و هموسـتاز، مدیریت بافت نرم، برداشـت بافت اسـتخوانی، قطع کردن انتهای ریشـه، آماده‌سـازی انتهای ریشـه و... پرداخته‌ شده است.

نویسندگان و مترجمان: بابک ابراهیمی ، غزاله خطاپوش آذر ، محمدرضا قربانی افخمی ، هاتف محمدی

ناشر: رویان پژوه

سال چاپ: 1400

کتاب علم و هنر جراحی نوین اندودانتیکس
5 / 3.5
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

3.5 / 5. 2

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • مرتضی تمدن 31 خرداد 1403

    بهترین کتاب‌هایی که در روز دندان‌پزشکی به مناسبت روز صنعت چاپ معرفی می‌شود، کدامند و این آثار چگونه به دانش و عملکرد دندانپزشکی مدرن کمک می‌کنند؟

  • سمانه نیکجو 2 خرداد 1403

    مطالعه این کتب در دوره کارشناسی ارشد میتونن مفید باشند ؟