عکس سه بعدی از مسواک و ماه که بر روی آن قرار دارد

آیا ژل بی حسی دندان روزه را باطل میکند

دندانت
7 آبان 1401 / 5 دقیقه مطالعه

آیا ژل بی حسی دندان روزه را باطل میکند

در دین اسلام سلامت به رعایت کردن و حفظ سلامتی بدن تاکید بسیاری شده  و بهداشت دهان هم از این مورد مستثنی نیست. اگر اطلاعات بیشتری در باره ژل بی حسی دارید می توانید ژل بی حسی دندان چیست؟ را مطالعه کنید.

بهداشت دهان و دهان شاید ساده به نظر بیاید ،اما با همین عمل ساده شما میتوانید خود را از خطر هلی بسیار جدی که احتمال وقوعش هست حفظ کنید . 

اما گاهی با اینکه بهداشت دهان را رعایت میکنید نیازه که به دندانپزشک مراجعه کنید و به تشخیص دندانپزشک تحت معالجه قرار بگیرید. 

همانطور که میدانید ژل های بی حسی به شما در کاهش استرس و حفظ آرامش خود در دندانپزشکی کمک بسیاری میکند،  استرس داشتن در زمان معالجه احتمال وقوع خطر را بسیار زیاد میکند ،پس دندان پزشکان از ژل و آمپول های بی حسی استفاده میکنند تا استرس شما را کاهش دهند 

دستگاه لایت کیور با گارانتی یکساله

۲۷,۱۹۳,۷۵۰

ژل بی حسی لیدوکائین 30 میل

۱۹۵,۰۰۰

ضدعفونی کننده دست اچ سی 500 میل به همراه پمپ

۱۶۳,۸۶۰

همانطور که برای خیلی از افراد روشن است ، یکی از زمان هایی که احتمال دارد ما نیاز به دندانپزشکی پیدا کنیم ،ماه مبارک رمضان است و همان طور که در ماه رمضان ، روزه هستیم، به دندانپزشکی مراجعه نمیکنیم مبادا که روزه مان باطل شود ، به دلیل اینکه فکر میکنم همانط ور که خوردن و آشامیدن روزه را باطل میکند پس وارد شدن هر نوع جسمی به دهان یا تزریق به لثه باعث لطمه زدن به روزه و در نتیجه باطل شدن روزه مان میشود ،اگر این مورد سوال شما هم هست پس در این مقاله با ما همراه باشید.شما میتوانید برای خرید تجهیزات و لوازم ایمپلنت از محصولات سایت دندانت بازید کنید.

عکس نزدیک از استفاده ژل بی حسی برای دندان

بیشتر بخوانید: قالب گیری دندان چگونه است؟

خیلی از افراد به دلیل روزه بودن به دندانپزشکی مراجعه نمیکنند و این موضوع امکان دارد صدمات جدی به وجود بیاورد . 

در اسلام هر امر واجبی مثل نماز ، روزه ، وضو و....دارای احکامی هستند که به ما در هر چه درست تر بودن این اعمال،  کمک و یاری می رساند . 

روزه هم احکامی دارد که خواندن انها خالی از لطف نیست ، وقتی احکام روزه را می خوانیم .می بینیم که انجام دادن خدمات دهان و دندان جزو باطل کننده های روزه نیست!  

اما ..... 

اما در صورتی حدمات دندانپزشکی باعث باطل شدن روزه میشود که چیزی از حلق و گلوی بیمار پایین برود ، )آب ، ذرات موادی که از فک و دندان کنده میشود( پس نتیجه میگیریم که رفتن به دندانپزشکی در ماه رمضان و در هنگام روزه مشکلی ندارد اما با شرط اینکه فرد مراجعه کننده قادر به اجتناب از بلعیدن و فرو بردن چیزی از گلو و حلق خود باشد . 

مراجع تقلید نظرات بسباری در این باره داده اند که خواندن آنها شاید برای شما هم جالب باشد: (آیا آمپول یا ژل بی حسی دندان روزه را باطل میکند ؟)

بیشتر بخوانید: سرطان دهان چیست؟ علائم آن را بشناسید

امام خمینی: 

احتیاط واجب آن است که روزه دار از استعمال آمپولی که به جای غذا به کار میرود، خودداری کند. تزریق آمپولی که باعث بی حسی دندان روزه دار میشود یا به جای دوا استعمال میرود اشکال ندارد.

آیت الله خامنه ای: 

استفاده از آمپول هایی که برای بی حسی دندان روزه دار به کار میرود برای روزه دار مانعی ندارد. 

احتیاط واجب آن است که روزه دار از آمپول های مقوی یا مغذی و هر آمپولی که در رگ تزریق می شود و نیز انواع سرم ها استفاده نکند، لیکن آمپول های دارویی که در عضله تزریق می شود و نیز آمپول هایی که برای بی حس کردن به کار می رود، مانعی ندارد.

آیت الله نوری همدانی:

کشیدن دندان و تزریق برای بی حسی دندان روزه دار هیچ اشکالی ندارد، اما فرو بردن خون آن و یا آب دهان توأم با خون دندان روزه را باطل خواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی:

مراجعه کردن به دندانپزشکی در ماه رمضان اشکال ندارد و در ایام روزه داری دندان کشیدن مکروه است و تزریق برای بی حسی دندان روزه دار اشکال ندارد، اما در کل چیزی نباید از حلق فرو رود.

عصب کشی دندان را به نقل از کلینیک روشا بخوانید:

عصب کشی دندان ( root canal ) یکی از درمان های دندانپزشکی در شاخه اندودنسی می باشد که به درمان ریشه و رفع عفونت هسته دندان دندان آسیب دیده می پردازد که در این درمان بخش مرکزی دندان به نام پالپ که شامل عروق خونی و اعصاب دندان است، برداشته می شود و با مواد مخصوص پر می شود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما می توانید برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر از مقالات غیر فارسی مانند این سایت استفاده کنید.

5 / 4.5
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

4.5 / 5. 4

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • اهورا 24 تیر 1403

    اصلا تا جایی که من می دونم اگر فرد بیمار باشه یا مشکلی داشته باشه مثلا درد زیاد روزه بهش واجب نیست و می تونه روزه نگیره تازه ژل بی حسی هم که خورده نمی شه

  • محمدجواد 24 تیر 1403

    ببخشید این اسپری های بی حسی دندان چطور؟ من زمانایی که دندان درد داشته باشم معمولا از این اسپری های لیدوکائین استفاده میکنم می خواستم بپرسم که اگر از این اسپری های استفاده کنیم بعد دهن رو آب بگردونیم بازم احتمال باطل شدن روزه هست یا نه؟

  • پدرام نصیری 20 خرداد 1403

    اگر دندان خون ریزی کنه و خون وارد معده بشه روزه باطل می‌شود ؟

  • فرشاد مومنی 21 اردیبهشت 1403

    اگر این بی حسی هارو تا خواسته قورت بدیم روزه باطل میشه ؟