عکس از تکنولوژی Yomi

بیش از 10000 ایمپلنت دندانی با استفاده از سیستم روباتیک Yomi قرار داده شده است

دندانت
28 آبان 1401 / 3 دقیقه مطالعه

بیش از 10000 ایمپلنت دندانی با استفاده از سیستم روباتیک Yomi قرار داده شده است

میامی، ایالات متحده: Yomi، یک دستگاه جراحی با کمک ربات است که توسط استارت‌آپ Neocis ساخته شده است، این سیستم مجوز FDA را برای روش‌های کلی کاشت دندان در سال 2016 و برای روش‌های کاشت دندان با قوس کامل در سال 2020 به دست آورد. Yomi به طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است و سازنده آن اخیراً اعلام کرده است که پزشکان در حال حاضر بیش از 10000 ایمپلنت دندانی را با استفاده از پلت فرم روباتیک قرار داده اند. این روند باعث شده است روند خرید تجهیزات دندانپزشکی برای دندانپزشکان کمی سیر متفاوتی را طی کند و متخصصین انتخاب های بیشتری دارند.

در مصاحبه قبلی با Dental Tribune International، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Neocis دکتر آلون موزز در مورد انگیزه توسعه سیستم روباتیک Yomi و اشتیاق خود به مهندسی و علوم کامپیوتر صحبت کرد. وی همچنین به برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های Yomi پرداخت و تاکید کرد که این ربات می‌تواند روندهای بالینی را بهبود بخشد و کار پزشکان را تسهیل کند. این ادعا با تعداد قابل توجهی از روش هایی که با کمک Yomi  انجام شده است تأیید شده است.

دکتر موزز اظهار داشت: "این نقطه عطف یک دستاورد واقعاً خارق العاده توسط پزشکان ما است." او ادامه داد: "رشد سریع و پذیرش پلتفرم Yomi نشان می‌دهد که متخصصان دندانپزشکی تعهد دارند تا بالاترین استاندارد مراقبت را به بیماران خود ارائه دهند و Neocis مفتخر است که در موفقیت عمل آنها از طریق Yomi شریک است."

براش بین دندانی پروفشنال

۱۲۹,۸۰۰

مسواک شاین

۸۰,۰۰۰

پک ارتودنسی

۲۱۰,۰۰۰

 Yomi اولین و تنها سیستم جراحی دندانپزشکی با کمک ربات توسط FDA است. این به پزشکان در هر دو مرحله برنامه ریزی و جراحی ایمپلنت دندان کمک می کند. به گفته Neocis، این سیستم به پزشکان اجازه می‌دهد تا با استفاده از راهنمایی فیزیکی و لمسی که در سایر گزینه‌های درمانی به راحتی در دسترس نیست، ایمپلنت‌های دندانی را به طور دقیق برنامه ریزی و قرار دهند.

دکتر جی نوگارتن، کاربر Yomi ، که جراح فک و صورت است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی در مورد مزایای سیستم رباتیک اعلام کرد: « Yomi به من این امکان را داده است که درمان با کیفیت را با سطوحی از دقت بی‌نظیر ارائه دهم.»

آینده برای یومی چه خواهد بود

تحقیقات روی فناوری‌های روباتیک در دندانپزشکی در حال افزایش است، اگرچه به نظر می‌رسد شواهدی مبنی بر عملکرد سیستم‌های رباتیک تجاری موجود وجود ندارد با این حال، متخصصان دندانپزشکی می‌توانند مطمئن باشند که رباتیک در دندانپزشکی در آینده راه حل های مناسبی ارائه خواهد داد. به عنوان مثال، سیستم Yomi توسط دانشکده‌های مختلف دندانپزشکی پذیرفته شده است و به بسیاری از دانشجویان دندانپزشکی کمک کرده است تا با موفقیت ایمپلنت‌های دندانی را به صورت دیجیتالی قرار دهند.

عکس از تکنولوژی YOMI

Neocis  در مورد برنامه‌های خود اظهار داشت که قصد دارد پلتفرم روباتیک Yomi را بیشتر گسترش دهد تا قابلیت‌های آن را فراتر از کاشت ایمپلنت دندان گسترش دهد. همچنین هدف آن ارائه مشارکت جامع‌تری به  دندانپزشکان است که رضایت بیمار و تجربه دندانپزشکی را بهبود می‌بخشد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید